Η ιδεα πισω από αυτό το αρθρο ξεκινησε από μια συζήτηση που ειχα με ένα φιλο ηχοληπτη πριν πολλα χρονια..και το πώς αυτος μετα από χρονια ηχογραφησεων, ειχε καταφερει όταν ακουει μουσικη, να μπορει να απομονώνει τα οργανα στο μυαλο του σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας. Περασα σχεδον ένα καλοκαιρι καθισμενος διπλα του στο control , παρατηρωντας τον να δουλευει την μιξη ενός cd που δουλεύαμε τοτε …και σιγα –σιγα ξεκινησα να καταλαβαινω τι εννουσε.. Τι θα χρειαστειτε. Το δυσκολο σε αυτην την ασκηση είναι, ότι αυτην τη μιση ή μια ωρα που θα την κανετε – πρεπει να ειστε πληρως συγκεντρωμενος -η… Μεσα από αυτήν την ασκηση ισως ανακαλυψετε πολλους ντραμμερ αλλα και μουσικες που ως τωρα δεν ειχατε εκτιμησει, ή ισως δεν ειχατε βρει το χρονο ως τωρα να εμβαθυνετε. Μην ξεχνατε ότι ο καλος μουσικος είναι ανοιχτος σε ολα και αφηνει την τεχνη του να επηρεάζεται από όλα. Προσπαθηστε επισης να εκτεθείτε σε γνωστους και καταξιωμενους στο χωρο τους ντραμμερ , ακομα και αν δεν σας κανει το στυλ που ασχολουνται. Ολοι ξερουμε ποιοι είναι αυτοι. Αφου το ακουσετε μερικες φορες , προσπαθηστε να το τραγουδησετε και γραψτε στο περιπου τι αξιες παιζει.. Βαλτε το κομματι από την αρχη και αυτή τη φορα “κλειδωστε” στο πιανο, προσπαθωντας να καταλαβετε τις εναλλαγές των συγχορδιων.. Σημειωστε στο χαρτι καθε ποτε αλλαζουν. Καθε ημιση?..Καθε τεταρτο?? Την επομενη φορα ακουστε την ρυθμικη κιθαρα , συνεχιστε με την μελωδια της φωνης κ.ο.κ . Αναλυστε τα παντα στο χαρτι με αξιες, σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας. Προσπαθησετε να κλειδωσετε στο ταμπουρο…μετα στην κασσα και μετα στο Hihat. Προσπαθηστε να συγκεντρωθειτε μόνο το Hihat καθ’ ολη τη διαρκεια του κομματιου. {Θα καταλαβετε γιατι τοσος ντορος για τον Stewart Copeland των Police η για τον Buddy Rich με την ορχηστρα του} Θα είναι μερικα από τα ερωτηματα που θα αρχισουν να γεννιουνται.
Τι θα σας δωσει αυτή η ασκηση και για πιο λογο την προτεινω. Με βοηθησε να ανακαλυψω τι φταιει ή ποιος φταιει οταν το groove δεν τραβαει..οταν το κομματι πεφτει ή επιταχυνει…{γιατι σιγουρα δεν φταιει παντα και μονο ο drummer}. Με βοηθησε επισης να διακρινω τον καλο απο τον κακο μουσικο {η σολιστα} μεσα στη μπαντα , που για μενα είναι εξισου σημαντικο. Τελος με εκανε να αναθεωρησω και να επαν-ανακαλυψω κομματια του σετ που τα θεωρούσα βοηθητικα η δεύτερα , όπως το hihat ή το Ride , κομματια που δεν ειχα δωσει ιδιαιτερη σημασια μεχρι τοτε…. Θεωρω ότι ειναι πολύ σημαντικο σαν drummer να μπορουμε να διασπαμε την μουσικη στον εγκεφαλο μας…και σιγουρα είναι κατι που μπορουμε να τον εκπαιδευσουμε να κανει. Θεωρω την μουσικη σαν ενα φιλικο αλισβερισι , μια συνομιλια μουσικων λεξεων και φρασεων που ανταλλασουμε μεταξυ μας όλα τα μελη της μπαντας. Όχι ενας αποστειρωμενος εγκλωβισμος στον εαυτο μας. Πιστευω ακραδαντα οτι αυτή η ασκηση θα σας κανει ένα συνειδητο μελος της ορχηστρας ..με αυτια ! Ελπιζω να σας βοηθησει αυτή η ασκηση οσο βοηθησε και εμενα.
|